Benjamin Barber zou ooit gezegd hebben problemen met democratie los je op met meer democratie, waar zou ik dat citaat kunnen vinden?

of ie het zo precies gezegd heeft (en of het goed vertaald is) weet ik niet.
ook de Engelstalige vindplaats mag

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Barber dacht dit niet als enige.
Ook Jane Addams, Winston Churchill en Al Smith hebben gezegd:
"the best remedy for the ills of democracy is more democracy". http://www.nlc.org/media-center/news-search/emerging-issues-can-local-democracy-save-national-democracy

Het beste antwoord

Barber zegt het in dit artikel:
http://www.thenation.com/article/164071/calling-all-liberals-its-time-fight

"Yet as Jefferson said, the remedy for the ills of democracy is more democracy, while those who assail government are opting for less democracy, opting to suspend the social contract that undergirds our democratic civilization."

Barber was dus niet de eerste die dit dacht. Ook Jane Addams, Winston Churchill en Al Smith hebben gezegd: "the best remedy for the ills of democracy is more democracy".
SimonV